10 Aralık 2013 Salı

Kış geldi,geliyor derken,kış memlekete doğru gidiverdi...


Selam arı dostları,
Geçen hafta burası kuru ayaz ve rüzgarlıydı,
neredeyse kar yağdı yağacak diye düşünmüştüm ama
 kar yağmadı tam tersi bahar geri geldi sanki,
belkide daha yükseklere yağmıştır diye düşünüyorum.

Senenin üçünçü ve son Varroa mücadelesi 
sanırım bir çok arıcı yapmış olması gerek,
çünkü arı kolonisi salkımda iken uygulanması gerekiyor ve 
kolonilerde yavru bakım faliyetleri sona erdiğinden
tesiri çok yüksek oluyor.

Fırtınanın ismi  ( Cafer ) 
için bir çok arıcı forumlarından dikkat edilmesi gerektiği
ve kovanların uçmaması için tedbir alınmasını
tavsiye ettiler,bu sosyal dayanışma arıcılar arasında
çok beğeni kazandı,inşallah ülkemde de arıcılar arasında
daha çok sosyal dayanışmalar görebiliriz.




Apimaye Ergonomik tabanımda içerden 
çıkartılabilen polen tuzağını çıkardım
ve kovan girişini tam açtım böylelikle kovan içine
yeterince hava sirkulasyonu girmesini
sağlamış oldum.

Güneşi gören arılar kovan önüne çıkınca,
 bahara az kaldığını biraz daha dayanmalarını
 söyledim onlara :)





tek katlı bir kovanımda da arılar kovan önüne çıktılar,
kovan girişi yüksekliği 7 mm olduğundan 
fare için tel takmadım.






çift katlı kışlattığım kovanlarımda ise tel takılı duruyor,






sabahları baya soğuk oluyor ama bir kaç gündür
öğlenleri güneş çıkınca doğa biraz ısınıyor ve akşamları
yine soğuk geri geliyor.

Bodur Elma ağaçları yapraklarını dökmeye devam
ediyorlar,gelecek sene için hazırlık çoktan başladı.







Apimaye Termo kovanlarımda da arı uçuşu vardı,







güneşi gören arılar kovan önüne çıkıyor
fakat güneş fazla durmadığından hava sıcaklığı birden düşüyor
ve arılarda kovanlarına giriyorlar.

Kovan önünde biraz arıları izleyim derken gölge yapmışım
güneş kesilince kovan önündeki arı uçuşuda durdu ve
arılar kovan içinde hemen kayboldular,
demekki soğuk çok etkili.







Geçen hafta hava sıcaklığı 
Termometrede göründüğü
gibiydi sıfırın altında üç ( -3 C° )
tam kar havası demiştim.







iki gündür hava sıcaklığı öğlen vakti + 15 C° derece
arılarımda ısıdan faydalanarak soğuklardan önce
son defa ihtiyaçlarını karşılamış oldular.

Kolonilerimin bütün bakımları bittiği için,
onların dinlenme zamanı gelmiş oldu,bundan sonra
kolonilerin rahat bırakılması gerekiyor.


Bütün arı dostlarına,
kayıpsız bir kış geçirmelerini diliyorum.

Selamlar Saygılar.