16 Şubat 2017 Perşembe

2017 Yılı İlk Koloni Kontrolü...


Selam arı dostları,
15.02.2017 tarihinde yılın ilk koloni kontrolünü
 yapmış oldum.

Uzun süren soğuk hava şartları bir türlü kovan 
açmamıza müsade etmedi, tabiki bizler arılarımızı özlediğimiz 
için açma gereği duymuyoruz.

Bu kontroller bazen erken teşhis sayesinde
koloni hayatı kurtarabiliyor.
 
Bu yüzden arı uçuşu olduğu bir vakit mutlaka kolonilerimize
bakmamız gerekiyor.


Koloni bakımlarını mutlaka arılar ilk uçuşlarını yaptıktan sonra
yapmaya çalışınız.

Soğuk hava şartlarından dolayı salkımda olan arılar,
dışkılarını uzun bir süre tutarlar fakat rahatsız edildiklerinde
Nosema hastalığına kapılmalarına bile gerek kalmadan
sadece salkımı bozarak strese girerler ve dışkılarını
kovan içine salıverirler.

Kolonilerimin ikinci uçuşları olduğunu bildiğim için
ılık ve güneşli hava şartından yararlanmak için
koloni bakımlarını gerçekleştirdim.

 Koloni kontrolleri mümkün olduğu kadar sakin ve
hızlı bir şekilde yapılmalıdır.

Önce kolonilerin ne kadar besinleri kaldığına bakıyorum,
yavru faliyetleri büyük olmadığı için
besin tüketimide şimdilik fazla olmuyor.

 ikinci olarak boş çerçeveleri kovandan alıyorum,
Dadant ölçüsünde zaten koloni yönetimi
arı miktarına göre alan ayarlanabiliyor.

Böylelikle kovan iç sıcaklığını ve yavru bakımını
koloniler daha iyi koruyabiliyorlar.

Yaptığım işlemler kısaca şöyle :

Besin kontrolü
Boş çerçeveleri kovandan alma
Bölme tahtası ile daraltma
Ana arının varlığı

ilk kontrollerde bu noktalara dikkat ediyorum.
 Sezon ilerledikce yapmamız gereken işlemler de
devam edecektir.

Şimdilik bu kadar :)



bu söğütlerin cinsi şemsiye gibi olanlardan


 normal söğüt anacın üstüne aşı yapılmış,


arıların baharda çok sevdiği doğal bir protein deposu,

söğüt ağacın etiketi,


ah şu fareler,
arıcıların baş belası,
fare depoda kafesi bu hale getirmiş.




 Bütün arı dostlarına hayırlı sezonlar diliyorum.

Selamlar Saygılar.